Sitecom 300N Wireless Router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom 300N Wireless Router op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,4

Bigmans 28-03-2011
Geschreven voor: Sitecom 300N Wireless Router

Van de andere beoordeling snap ik niets.Bij mij draait het al meer dan een jaar zonder problemen.
Ik heb maximale ontvangst maar daar moet ik wel bijzeggen dat ik maar ongeveer 8 mtr. van de router afzit.
Het installeren is door een monteur gedaan want daar wilde ik geen ellende mee zoals ik hier zo vaak lees.
That,s all there is.
Groeten Bigmans

BJ71 24-04-2010
Geschreven voor: Sitecom 300N Wireless Router

Heb deze router kit van Sitecom gekocht omdat ik een internetverbinding wilde hebben in verschillende kamers van mijn woning (appartement; alles gelijkvloers) zonder dat er overal kabels liggen. De kit bestaat uit een router die op het modem wordt aangesloten en een USB-adapter, die op de computer wordt aangesloten, zodat je geen netwerkkaart in de computer hoeft in te bouwen. Een miskoop. In de eerste plaats was het aan de praat krijgen van de verbinding niet zo simpel als de poster met instructies doet geloven. Via wat omwegen is het uiteindelijk wel gelukt om het werkend te krijgen, althans bij mijn gewone computer. Bij mijn laptop werkt het nog steeds niet (ondanks het volgen van de instructieposter en de handleiding; herinstallaties, enz.) maar gelukkig heeft die een ook een eigen ingebouwde WiFi-verbinding, die wel verbinding kan maken met de Sitecom-router. Wat echter de belangrijkste tegenvaller is, is de snelheid en stabiliteit van de Sitecom kit over afstanden van 10 meter of meer. Wanneer mijn gewone computer naast de Sitecom router staat, is de stabiliteit goed en ligt de snelheid van de verbinding rond 6000 kbps (niet supersnel, maar bij normaal internetgebruik is het redelijk vlot). Normaal gesproken staat mijn computer niet naast de router (in de woonkamer), maar 12 meter verderop in de werkkamer. Geen grote afstand, maar van de stabiliteit en snelheid blijft weinig over. De stabiliteit is daar matig, d.w.z. het signaal valt geregeld weg en de snelheid is bedroevend: van de oorspronkelijke 6000 kbps blijft gemiddeld 500 kbps over (dus minder dan 10%; een verlies van meer dan 90%!). In de praktijk is 500 kbps een tergend langzame verbinding. Het duurt lang voordat webpagina’s geladen zijn. Ik heb de indruk dat een deel van de problemen veroorzaakt worden door de USB-adapter. In mijn werkkamer heeft de laptop (met zijn eigen inbouwde WiFi-adapter) ook last van een instabiel signaal, maar de snelheid ligt wat hoger (750-3000 kbps). Al met al valt de aankoop dus erg tegen. Ik vind dat je over een afstand van 12 m in een normale woning toch meer van zo’n systeem mag verwachten.

Hmmmmm 09-01-2010
Geschreven voor: Sitecom 300N Wireless Router

Let op: de adapter zou ondersteund worden door windows 2000,maar dat is dus niet zo, er staan alleen drivers op voor XP, Vista en OS!

Van de website heb ik ook geprobeerd het programma te doorlopen waar in staat dat hij windows 2000 compatible is, maar dat werkte dus ook niet.

Ondertussen ben ik alweer 2 uur aan het prutsen geweest zonder resultaat.

Je mag toch wel verwachten dat installatie plug en play is ook bij oudere versies windows. 1x een goed programmatje schrijven en duizenden mensen hebben er baat bij.

Waardeloos